WWF, Verdens Naturfond

Livet i havet dør ikke raskt nok

WWF, Verdens Naturfond

07/2024

Livet i havet dør ikke raskt nok

Hvordan engasjere en bred målgruppe i havets tilstand når utviklingen skjer sakte og under overflaten?
Etter å ha inngått et langsiktig samarbeid med WWF handlet vår første kampanje om problemene i havet. Målet var å minne både folk og politikere på at det fortsatt er mulig å snu den negative utviklingen og vise til WWF sin rolle i dette arbeidet. I stedet for å oppfordre folk flest til å skru av lyset eller resirkulere, valgte vi å rette kampanjen direkte mot politikerne—de som faktisk kan gjøre en forskjell. Kampanjen viste hvordan WWF kan presse frem nødvendige systemendringer gjennom politisk påvirkning og samtidig hvordan enda flere kunne engasjere seg i dette viktige arbeidet. Kampanjen er første steg i en langsiktig strategisk retning for å bygge tillit til at WWF sin organisasjon og deres måte å jobbe på kan effektivt skape varige endringer i samfunnet.

"Dessverre ser vi at når endringene skjer sakte og under havets overflate, er det vanskelig å innse alvoret. Og det er nettopp gjennom en slik vinkling at vi ønsker å skape oppmerksomhet rundt havets tilstand og kravene våre om en mer helhetlig og bærekraftig forvaltning av norske hav"

Maren Bleskestad, prosjektleder kommunikasjon og kampanje i WWF.

Les mer
Radio 01 -
Bunntråler (20s)
Radio 02 -
Søppel (20s)
Radio 03 -
Gjødsel (20s)
Radio 04 -

Våre tjenester:

Strategiarbeid, tekst, design, motion

Omtale:

Våre tjenester

Kommunikasjonsstrategi, idéutvikling og produksjon.

Tekst, grafisk design, retusj, klipp, animasjon.

Produksjonspartnere:
Foto: Aleksander Nordahl
Radio: Sagveien Resort

Oppsumering

Omtale

Våre tjenester

Kommunikasjonsstrategi, idéutvikling og produksjon.

Tekst, grafisk design, retusj, klipp, animasjon.

Produksjonspartnere:
Foto: Aleksander Nordahl
Radio: Sagveien Resort