Hennig-Olsen

Relansering av en ikonisk merkevare

Hennig-Olsen

2024

Hennig-Olsen

Relansering av en ikonisk merkevare

For å løfte Hennig-Olsen til nye høyder hentet vi frem et gammelt slagord og andre distinkte merkevareelementer.
I mange år fokuserte Hennig-Olsen på å lansere og bygge opp enkeltprodukter, der en stor del av reklamebudsjettet ble brukt på sub-brands. Over tid førte dette til at hovedmerket ble svekket og begynte å miste viktige, salgsdrivende assosiasjoner. For å snu utviklingen, samarbeidet vi med Hennig-Olsen i innføringen og lanseringen av en «branded house» strategi. Denne strategien satte hovedmerket og slagordet «kremen av iskrem» i sentrum, og sørget for at dette ble fremhevet på tvers av alle kanaler og uttak. Lanseringskampanjen handlet i første omgang om å re-boote merkevaren og skape et solid fundament der enkeltprodukter innenfor alle kategorier kunne leve i et tydelig og distinkt Hennig-Olsen univers.

"Vi var på utkikk etter et byrå som ikke bare leverer de beste kreative løsningene, men også effektfull reklame. For oss er det viktig med en byråpartner som virkelig går i dybden på merkevaren vår og ønsker å være involvert i hele prosessen. Det fant vi virkelig i Smeh".

Marianne Høy Erikstad, markedsdirektør Hennig-Olsen

Les mer
Radio 01 -
Radio 02 -
Radio 03 -
Radio 04 -

Resultater:

Resultater (vs snitt av tidligere kampanjer):

  • Avsender ID: +82%
  • Kampanjeoppmerksomhet +65%
  • Kjøpsintensjon +37%

Om produksjonen:

Resultater:

Omtale:

Om produksjonen:

Resultater (vs snitt av tidligere kampanjer):

  • Avsender ID: +82%
  • Kampanjeoppmerksomhet +65%
  • Kjøpsintensjon +37%

Oppsumering

Resultater (vs snitt av tidligere kampanjer):

  • Avsender ID: +82%
  • Kampanjeoppmerksomhet +65%
  • Kjøpsintensjon +37%

Omtale

Involverte